به نام خدا
چند نکته سئو برای بازاریابی استارت اپ ها
بازاریابی استارت اپ ها در فضای مجازی این روزها بسیار بسیار متفاوت تر از سال گذشته با روش های سنتی می باشد. حتی در همین چند سال مفاهیم سئو گسترده تر شده و مسائل جدید در این دنیای وب رقم زده اند.
شرایط جدید دنیای وب نیاز به استراتژی جدیدی برای حفظ جایگاه قبلی و تقویت بهینه سازی سایت شما دارد. برای ارتقای کیفیت سایت خود با ما همراه باشید.
1) کلمات کلیدی هدف خود را شناسایی کنید
هر بررسی و تحلیل سئو با کلمات کلیدی آغاز می شود. با آنالیز و بررسی سرچ های موتور جست و جو به راحتی می توان به اطلاعاتی همچون کلمات پرطرفدار و پر بازدید ، نرخ تبدیل بازدید به کلیک و. دست پیدا کرد. در همین راستا سایت های زیادی همچون kwfinder moz و. می توانند به کمک ما بیاید و نقشه راه شما را به طور رایگان تعیین کند.
2) موبایل فرندلی
در استاندارد های جدید گوگل موبایل فرندلی بودن یک ضرورت مهم می باشد. امروزه بخش قابل توجهی از بازدید کنندگان سایت ها را کاربران موبایلی تشکیل می دهند بر همین اساس گوگل صاحبان سایت را مجبور کرده است تا متناسب با این نوع کاربران تغییراتی در سایت خود اعمال کنند. البته نگران نباشید سایت های زیادی وجود دارند تا به طور رایگان تغییرات شما را به سرانجام برسانند حتی اگر هزینه ای برای این کار پرداخت کردید جای دوری نمی رود زیرا عدم پرداخت می تواند هزینه های بیشتری برای شما ایجاد کند!
3 ) ساده بگیرید!
این دو کلمه راز موفقیت جذب مخازبان روز افزون شما می تواند باشد. بسیاری از کسانی که در اینترنت مسئله را جست و جو می کنند اطلاعی ندارند و دوست دارند به طور کلی و اجمالی در جریان قرار بگیرند پس نیازی نیست تا کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید و آن ها را از صفحه خود دور کنید.
4) یک استراتژی بازاریابی طراحی کرده و آن را دنبال کنید
: استراتژی بازاریابی برای شما یک هدف نهایی تعیین میکند و با توجه به جامعهی مخاطبان هدف شما مشخص میکند که تعداد پستهای روزانه در وبلاگ و شبکههای اجتماعی شما چه مقدار باشد یا چه نوع مطالبی باید تولید کنید. این استراتژی همچنین مشخص میکند که اگر مطالب تولید شده، آنطور که باید و شاید بازخورد نداشتند، چگونه باید مسیر خود را اصلاح کنید. استراتژی بازاریابی یک طرح همیشه در حال تکامل است؛ اما طرح اولیهی هر استراتژی بازاریابی، قبل از هرگونه تکامل درونی، بایستی فرمولبندی شود.
۵- از پتانسیل اینفوگرافیکها بهره ببرید: در چند سال گذشته، اینفوگرافیکها بخش بزرگی از محتوای تولید شده و به اشتراک گذاشته شده در شبکههای اجتماعی بودهاند. دلیل این امر، ساده است. اینفوگرافیک، هم از عامل گرافیکی و هم از رابط مبتنی بر متن برای جلب توجه مخاطبان استفاده میکند تا آنها را داخل بحث بکشاند. این عامل باعث شده است، اینفوگرافیک نسبت به دو شکل جداگانهی گرافیکی و متنی، مدیوم بهتری برای انتقال مطالب باشد.
۶- اولویتبندی کنید: مسالهای که بسیاری استارتآپها قادر نیستند به خوبی بفهمند، درک اهمیت بالای اولویتبندی است. در هر گونهای از کسبوکار که مشغول باشید، سرمایهی اصلی شما زمان است. برای مدیریت بهینهی زمان، بایستی با توجه به اینکه چه کارهایی، تاثیر مهمتری بر مخاطبان شما میگذارند، مشخص کنید که چه کارهایی باید اول از همه انجام شوند. پیتر دراکر، در جایی این مساله را اینچنین خلاصه کرد: «هیچ کاری تا به این حد بیفایده نخواهد بود که شما کاری که اصلا نیاز نیست انجام شود را با دقت بالا انجام بدهید.»
مقالههای مرتبط:
۷- شبکههای اجتماعی مناسب خود را شناسایی کنید: میلیونها کاربر در نزدیک به دوجین شبکههای اجتماعی مختلف مشغول فعالیت هستند. شما به عنوان مدیر یک استارتآپ بایستی زمانی که صرف شبکههای اجتماعی میکنید را به دقت مورد سنجش قرار دهید و قبل از هر چیز باید بدانید که فرصت کار در تمام شبکههای اجتماعی را نخواهید داشت. به همین منظور، با بهره بردن از تحقیقات اولیه، بایستی آن شبکههای اجتماعی که بیشترین کاربران هدفشما را در خود جای دادهاند شناسایی کرده و فعالیت خود را روی آنها متمرکز کنید.
۸- لینک بیلدینگ: تولید لینک در شرایط امروز سئو، مستم این است که درک کاملی از انکر تکستها داشته باشید و بتوانید با استفادهی صحیح، از آنها برای بالابردن جایگاه خود در نتایج جستجو بهره ببرید. میزان ارتباط لینک (Link Relevancy)، کلید درک این موضوع است که کدام سایت بهترین گزینه برای لینک دادن به شماست. ابزارهایی مثل MozBar میتوانند در پیدا کردن میزان ارتباط لینکها به شما کمک کنند. میزان ارتباط لینکها در MozBar با توجه به مقدار DA مشخص میشود. این لینکها از این نظر بسیار اهمیت خواهند داشت که نشانگر میزان ارتباط سایت لینکدهنده با سایت شما خواهند بود.
۹- مطالب وابسته به هم تولید کنید: اگر روی یک موضوع خاص متمرکز شدهاید، تمام زیرشاخههای مربوط به آن موضوع را نیز در نظر داشته باشید. تولید محتوا یعنی مطالب جدید به منظور جذب مخاطبان جدید تولید کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما با رکود مواجه نخواهد شد. تولید محتوای خوب، همچنین به کسب بکلینکهای خوب نیز میانجامد. ترکیب این مسائل با هم، به پیج رنک نهایی یک سایت کمک شایانی میکند.
۱۰- تجزیه و تحلیل رفیق شماست: اعداد دروغ نمیگویند، و آن اعدادی به شما مربوط میشوند که نمایانگر موفقیتها و شکستهای شما هستند. در حالی که اعداد مربوط به موفقیتها ما را خوشحال میکنند، اعداد مربوط به شکستها نیز، بهبود شرایط سایت را برای ما ممکن میسازند. تجزیه و تحلیل کردن، اهداف شما را شکل میدهد و همچنین راهنمای بسیار خوبی است برای درک این موضوع که استراتژی بازاریابی شما تا اینجای کار به چه میزان موثر و مفید عمل کرده است و چه چیزهایی را باید اصلاح کرده و بهبود ببخشید.
با سرعت و اشتیاق پیش بروید:
چشماندازی که در سال ۲۰۱۵ برای بازاریابی محتوا داریم، به ما میگوید که این حوزه قرار است بسیار بیشتر رقابتی شود. به همین خاطر مهم است استارتآپها به خوبی درک کنند که تولید محتوای خوب چقدر میتواند بر نتایج سئوی آنها تاثیر داشته باشد و باعث توسعهی استراتژیهایی گردد که استارتآپ آنها را به سرعت رونق بخشد. ماموریت شما به عنوان مدیر یک استارتآپ مشخص است. شما باید بتوانید به وسیلهی اجرای اصول ثابتشدهی سئو، استارتآپ را برای دستیابی به اهداف از پیش تعیینشدهاش جلو برانید و به اهداف بالاتر نیز دست پیدا کنید.
چه عواملی موجب شکست یا موفقیت استارت آپ ها می شوند؟
چند نکته سئو برای بازاریابی استارت اپ ها
چگونه تیم اولیه استارت آپی خود را تشکیل دهیم؟
صنایع فوق العاده برای استارت اپ